dimarts, 15 de setembre del 2015

La lectura del primer trimestre


Hola benvolguts alumnes,

Ja podem començar...

Parlem de la lectura del primer trimestre. La idea és que agafeu algun llibre del molt conegut autor Quim Monzó [qualsevol llibre publicat en català val, excepte Tres Nadals]. Monzó és fonamentalment autor de llibres de contes i d'un parell de novel·les: és un narrador, doncs. No se li coneix producció poètica. També ha publicat en forma de llibre reculls d'articles, com els que escrivia per a l'Avui o els que escriu per a La Vanguardia (traduïts al català). Potser sabeu que va ser l'autor del famós "pregó" de la fira de Frankfurt el 2007. També és un reconegut traductor de l'anglès.

La idea és que trieu alguna obra narrativa de Quim Monzó, la llegiu i la posem en comú (preferiblement, un llibre de narracions). Cal dir que l'obra de Monzó destil·la un pessimisme (hi ha qui diu desencant) progressiu, de manera que, com més tardà és el llibre, menys "alegre" és, per bé que sempre hi ha elements que sobten el lector. Busqueu per casa, que segur que en teniu algun, o a la biblioteca, que en deuen tenir molts (comptant amb la xarxa de biblioteques de la Diputació) o aneu a la llibreria. Si us fa gràcia intentar-ho amb Benzina o La magnitud de la tragèdia, les dues novel·les que ha publicat, no hi fa res. 

Si us sembla més interessant triar un llibre d'articles, endavant. En aquest cas, us recomano que el títol sigui recent, perquè, si no, els temes us semblaran llunyans.

Quan hàgiu triat o aconseguit el llibre, feu-m'ho saber amb un comentari a aquest mateix article: alerta, màxim 3 lectors per a cada llibre!! Estigueu atents a les llistes de lectors que aniré publicant! Cal que tingueu el llibre a les mans (i m'ho hàgiu comunicat) divendres 25 com a molt tard.

Us adjunto un link a la pàgina de la Viquipèdia que parla de l'autor, perquè hi ha la llista de les seves obres publicades de manera molt clara. Ara, si realment voleu conèixer el personatge o saber de què va cada llibre, visiteu el seu web (alerta als vídeos).

Que tingueu el millor dels cursos!!






96 comentaris:

  1. Olivetti, Moulinex, Chaffoteaux et Maury, de Quim Monzó és el llibre que hem llegire jo.

    ResponElimina
  2. Olivetti, moulinex, Chaffoteaux et Maury. Es el que jo em llegire.

    ResponElimina
  3. Olivetti, moulinex, Chaffoteaux et Maury és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé si has vist que hi havia un problema amb el full de vocabulari. Hi havia un primer full fake, que és on has posat la teva paraula. He eliminat aquest full invàlid, però la paraula que tu havies posat ja l'havia posat algú altre en el full correcte.

      Elimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  6. "Guadalajara" és el llibre que em llegiré .

    ResponElimina
  7. Olivetti, Moulinex, Chaffoteaux et Maury, és el llibre que hem llegiré.

    ResponElimina
  8. "La magnitud de la tragèdia" és el llibre que em llegiré. Mariona Fanlo

    ResponElimina
  9. Jo em llegiré "La magnitud de la tragèdia"

    ResponElimina
  10. Olivetti, moulinex, Chaffoteaux et Maury és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  11. L'illa de Maians, és el llibre que em llegire

    ResponElimina
  12. L'illa de Maians, és el llibre que em llegire.

    ResponElimina
  13. "La magnitud de la tragèdia" és el llibre que llegire

    ResponElimina
  14. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  15. Olivetti, Moulinex, Chaffoteaux et Maury, és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  16. jo llegiré 'La magnitud de la tragèdia'.

    ResponElimina
  17. Jo llegiré, El perquè de tot plegat.

    ResponElimina
  18. "Mil cretins" és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  19. "El perquè de tot plegat" és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  20. "El perquè de tot plegat" és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  21. "El perquè de tot plegat" és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  22. Jo llegiré, El perquè de tot plegat.

    ResponElimina
  23. Jo em llegire "La magnitud de la tragedia".

    ResponElimina
  24. Respostes
    1. Entenc que ets la Mònica d'aquí sota i aquest comentari no el tinc en compte.

      Elimina
  25. Jo em llegiré "catorze ciutats comptant-hi brooklyn"

    ResponElimina
  26. Jo em llegiré "El millor dels mons"

    ResponElimina
  27. Jo em llegiré "el perquè de tot plegat"

    ResponElimina
  28. "El perquè de tot plegat" és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  29. El perque de tot plegat es el llibre que llegiré.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Queda clar, doncs, que has canviat de llibre. Has bloquejat ara "El perquè de tot plegat", ja que ets el 3r alumne del teu grup que el demana., però has alliberat una plaça de "La magnitud de la tragèdia".

      Elimina
  30. Jo Jordi Barrera llegire el llibre zzzzzzzz de Quim Monzó

    ResponElimina
  31. Jo Monica Sagrera em llegiré Benzina

    ResponElimina
  32. manel, ha quedat desbloquejat "la magnitud de la tragèdia" ? si és així jo me'l llegiré

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha quedat desbloquejat fins que tu l'has triat. Ara està bloquejat al teu grup per a qualsevol altre.

      Elimina
  33. Jo Marc Escalé llegire el llibre de Catorze ciutats comptant-hi Brooklin

    ResponElimina
  34. "Benzina", és el llibre que em llegiré.

    ResponElimina
  35. Jo Eric Montoya em llegire Mil cretins.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eric. Em sap molt de greu, però aquest llibre ja ha estat agafat per 3 companys de la teva classe.

      Elimina
  36. Jo Sandra Karlsson llegiré "Benzina"

    ResponElimina
  37. Respostes
    1. Amb la Berta queda bloquejat aquest llibre per al grup A.

      Elimina
    2. NOOOOO! Aquesta Berta és del grupB!!!!! Queda bloquejat per al B! Al grup A queda una plaça. Disculpeu la confusió!!

      Elimina
  38. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  39. Jo Eric Martínez em llegiré el millor dels mons

    ResponElimina
  40. catorze ciutats comptant-hi broklyn, gabriel castillo

    ResponElimina
  41. Jo Melany em llegiré L'illa de Maians

    ResponElimina
  42. jo em llegire tot es mentida (ERIC MONTOYA)

    ResponElimina
  43. De part d'en Miquel, 14 ciutats comptant Brooklin.

    ResponElimina
  44. llegeixo l' "uf, va dir ell" . Arnau Mateo

    ResponElimina
  45. "Tres Nadals" em llegiré jo. (ALBERT LLIMONA)

    ResponElimina
  46. Jo Pol Enric Domenech hem llegir Mil cretins

    ResponElimina
  47. canvio de llibre perque aquest ja el tinc; ara llegiré "mil cretins".
    encara esta disponible?

    ResponElimina
  48. El llibre que he triat es "No plantaré cap arbre".

    ResponElimina